onsdag 26. mai 2010

Da var det kvelden.

Kom akkurat inn døra hjemme, så nå har jeg slått meg ned for kvelden. Har planer om å legge meg snart og rømme inn i Twilight verden. Har lest alle bøkene èn gang, men nå har jeg begynt på nytt. Det er så fantastisk bra bøker. Er ikke så begeistret over filmene, og noen ganger skulle jeg ønske at jeg aldri hadde sett de. For da blir det jo sånn at jeg ser for meg karakterene og stedene når jeg leser, sånn som det er i de to første filmene. Jeg husker da jeg leste den første boka, og mine egne bilder og oppfatninger dukket opp i hodet. Så så jeg filmen og ble skuffa. Men bøkene kommer jeg aldri til å gå lei. Har også planer om kjøpe hele serien på engelsk, så jeg får lest de på engelsk også. Men får vente til de blir litt billigere, så det ikke blir så bortkasta penger.

Det jeg syntes er gøy er at Stephanie Meyer har blitt veldig inspirert av Muse, og det er jo et av favoritt bandene mine. Jeg gleder meg til konsert med de i sommer! Jeg har spesielt en sang av Muse (som Meyer umulig kan ha blitt inspirert av siden den sangen er på den nye plata dems), som jeg elsker, og den sangen hadde passet perfekt til den scenen hvor (Spoiler alert for de som ikke har lest fjerde boka!!!) Bella våkner som vampyr. Så hvis de hadde brukt den sangen i filmen, hadde kanskje filmen blitt bra?

Jeg skal uansett se Eclipse om en måneds tid, men har ikke høye forhåpninger. Men tror den kanskje kan bli bra nå som de har enda høyere busdsjett. Akkurat der så man stor forskjell fra Twilight og New Moon. Så det kan jo hende det bare blir bedre og bedre.

Nå ble det mye Twilight snakk her, og det er bittelitt flaut at ei jente på 20 år er så fan, men det er bøkene da. Jeg går ikke rundt å sikler på Robert Pattinson (det gjorde jeg da jeg gikk på ungdomskolen og han var med i den ene Harry Potter filmen).

Siden dette innlegget handlet mye om bøker, kan dere kanskje komme med noen boktips? Jeg begynte å lese Twilight av ren tilfeldighet, og jeg har veldig store vanskeligheter for å finne bøker jeg liker. Merkelig egentlig, siden jeg elsker å lese. Får håpe tilfeldighetene slår til igjen!

Men da tar jeg kvelden og sikler på Carlisle Cullen i stedet! Ja, jeg har et lite fjortis crush på han! Ti ganger kjekkere enn Edward ihvertfall. Uff, nei nå har jeg vært nok fjortis for i dag.



-Izabella

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar