torsdag 27. mai 2010

Motivasjon?

Jeg sto opp tidlig i dag, for å lese til eksamen jeg skal ha på mandag. Iløpet av de 5 timene jeg har vært oppe, har jeg: Lest gjennom uttallige blogger, røyket 3 sigaretter (straks på den fjerde), spilt litt, lest nyheter, spist frokost, snakka med kjæresten før han dro på jobb og til slutt et lite kvarter på eksamenlesing. Jeg trenger motivasjon til å lese! Dette er den siste eksamnen før sommeren, heldigvis, men skal jeg klare det må jeg snart begynne. Har fått vite tema for eksamen i dag, så det var det jeg brukte de 15 min på for å lese igjennom. Jada...

Så nå sitter jeg her... Og blogger i stedet. Jeg savner de eksamnene og halvårs prøver man hadde på ungdomskolen. Nynorsk, norsk og engelsk: Skriv en novelle. Det var som regel alt. Det var kjempe lett. Og matte var jo såklart litt værre, men det gikk greit det å.

Når jeg tenker meg om, skulle jeg egentlig ønske det fantes en norsk/engelsk/forfatter skole, der man kunne lært norsk og engelsk grammatik osv. og skrivd historier og noveller på begge språk. Hvis det finnes, så si ifra! Det ville vært perfekt for meg.

Når man snakker om skriving, så kommer jeg kanskje til å ha litt bedre tid fremover, siden skolen er over neste uke. Så da kanskje jeg skulle skrivd litt igjen. Hvis dere har forslag til tema, så kom gjerne med de! Jeg liker helst å skrive noveller.




- Izabella

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar