torsdag 27. mai 2010

Lyst til å skrike ut!

Grunnleggende organisasjonsfag kap.7 og 8 høsten 2009 Akkurat nå er jeg ikke helt humør... Føler at alt går rett til helvette! Er blakk, klarer ikke å konsentrere meg om eksamen, og de neste 10 dagene skal jeg på jobb... alle dagene! (Ja, det er bra med jobb. Skal ikke klage på det, men i det siste har jeg omtrent ikke hatt en fridag i det hele tatt.) Kjærlighetslivet er heller ikke på topp. Akkurat nå skulle jeg ønske det ikke var noe som het penger her i verden. Penger gjør meg ulykkelig, dvs. det å ikke ha penger gjør meg ulykkelig.

Jeg har vokst opp i "fattige" kår, hvor pengene har gått til det det må. Mat, regninger, lån og bil. Har aldri kunnet unnet seg litt luksus utenom. Men skal da ikke klage da man har tak over hodet og mat på bordet, men alikevel. Når skal jeg få litt flaks? Jeg vet jeg er negativ nå, for det fins jo så mye annet positivt. Sånn som venner? Nei, jeg har ikke så mange venner. Kjæreste? Joda, han er jeg glad i, men om et år kommer vi til å være to helt forskjellige steder. Vi vil absolutt ikke de samme tingene. Så hvor lenge kommer det til å holde?

Jeg vil bare at ting snart skal gå min vei. Jeg har lyst til å gjøre så mye, som jeg mest sannsynlig aldri får gjort. Jeg klarer ikke å se noen fremtid. Jeg har lyst til å bo for meg selv (eller med kjæreste, men det skjer nok ikke) og studere det jeg vil. Så vil jeg studere litt i utlandet, og til slutt reise. I en alder av ca 25 kunne jeg tenke meg å slå meg til ro, bygge opp min egen familie, ha en god jobb, hus, hytte, båt og bil. Det er virkelig drømmen. Hadde jeg vært millionær og hatt en kjæreste som ønsket det samme, hadde alt vært perfekt i mine øyne.

Men hva får man gjort? Ikke mye. Jeg har alltid hatt litt uflaks her i livet. Jeg har ikke hat utseende med meg (syns jeg selv), veier noen kg for mye og har selvfølgelig uren hud. Penger har jeg aldri hatt så mye av og jeg har ikke engang vært i syden. Eneste landet jeg har vært i, bortsett fra Norge, er Sverige. Wuhu. Når kan jeg begynne å oppleve litt?

Men hva får man gjort? Jeg får bare gjøre det beste ut av det usle livet jeg har fått utdelt.
Tilslutt en litt motiverende tekst jeg skrev for lenge siden, bare for å vise at jeg fortsatt har noe positivt i meg:
Grunnleggende organisasjonsfag kap.7 og 8 høsten 2009

When do you know what`s right?

When do you know what`s the right answers for your questions?

So many questions... Where`s the possibilities?

Am I giving up?

When I can`t see the happy ending anymore,

what is it all worth?

I never asked to become like this, this pessimist with no conclusions.

No hope…

No happiness?

No future…

No options?

How did it all come to this?

How did I get so pessimistic?

When is everything going to turn out fine?

When will my dreams come true?

Will I ever reach them?

No, I won`t give up.

I will find the answers, to all of my questions.


- Izabella


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar